DONGFENG Bilskade
Om du er uheldig og bilen din blir skadet, står DONGFENG klare til å gi deg rask, effektiv og trygg hjelp. Vi gjør alt vi kan for å bidra til å gjøre situasjonen lettere for deg.
Ved forsikringsskade kontakter du ditt forsikringsselskap som vil sørge for at din bil blir fraktet til et autorisert DONGFENG- skadeverksted.
Ved forsikringsskade kontakter du ditt forsikringsselskap som vil sørge for at din bil blir fraktet til et autorisert DONGFENG- skadeverksted.Behov for service? Her finner du en liste over alle autoriserte DONGFENG-verksteder.
Hva gjør jeg ved bilskade?
På stedet
- Fyll ut skademelding som signeres av alle involverte. Har du ikke et slikt i bilen, kan du henvende deg til forsikringsselskapet ditt. Ofte har de mulighet for digital skademelding. Tips: ta bilde av skaden og stedet det skjedde.
 - Trenger du bergingsbil, ring ditt bergingsselskap via din forsikring.
 - Er bilen kjørbar, kjøres den til det nærmeste DONGFENG-skadeverkstedet for taksering av skaden.
 - Hvis bilen kommer inn med bergingsbil, lager vi en takst og tar kontakt for å gjøre de nødvendige avtaler.
 
Reparasjon
- Når du kommer med bilen, anslår vi reparasjonstiden etter det er gjennomført en takst.
 - Hvis du skal ha leiebil, leveres denne ut av oss.
 - Leiebil dekkes iht avtale mellom deg og ditt forsikringsselskap. Dersom du trenger leiebil utover dette, avtales det med oss.
 - Bilen repareres iht. takst. Deretter blir den vasket og kvalitetskontrollert.
 - Når bilen er klar til utlevering ringer vi deg.
 
Ved henting
- Kunderådgiveren går gjennom skaden og hva som er reparert, og informerer om lakk, lakkbehandling og antirust.
 - Du betaler eventuell egenandel og får kopi av foreløpig takst.
 - Er du næringsdrivende og MVA-pliktig, betales dette ved utlevering av bilen iht. avtale med forsikringsselskapet ditt.
 - Innlevering og sjekk av eventuell leiebil.